Mrtvá v lázni - "recenze"

13. srpna 2012 v 13:44 | Melanie |  Knižní recenze
Před pár dny jsme byli v Brně pro věci do mého nového pokoje (dlužím vám ty fotky, že) a jako obvykle jsem naše tahala do nejblizšího knihkupectví S vyplazeným jazykem, kde se tradičně zastavujeme, i když tam není moc velký výběr. Koupila jsem si tam ale jednu moc hezkou knížku, kterou jsem stihla prakticky celou přelouskat v těch momentech, kdy jsme jeli do dalších obchodů a po cestě domů.

Kniha je, jak už je z názvu patrné, detektivka (což je můj nejoblíbenější žánr). Děj se odehrává v Japonsku. Mladá učitelka Rei Shimura (která je kritikou často srovnávána se slečnou Marplovou), doufá, že si tam přes zimu trochu odpočine. Po několika dnech je ale zavražděna Setsuko Nakamura, manželka vlivného obchodníka. Všichni si myslí, že to byla sebevražda, ale Rei o tom má vlastní teorii...

Pokud máte rádi detektivky, určitě si tuto knihu přečtěte. Nechybí tam překvapivé zvraty, trochu té lásky (i když - a za to jsem vděčná - tam není něco ve stylu "Miluju tě víc než svůj vlastní život, lásko.") a erotiky. Když už nic jiného, naučíte se nějaká japonská slova. :D Dost mě tam prudí budoucí zavražděná a já si ze všeho nejvíc přeju, aby už honem skončila pod drnem. A když se mi toto přání splní, hned si zase přeju vědět, kdo je sakra vrah?
Možná tomu vděčím jen svojí dost velké sečtělosti, co se týče detektivek (60% mé knihovny tvoří detektivky, 40% ostatní žánry), ale vraha se mi podařilo úspěšně odhalit, což se mi stává čím dál častěji.
Abych ale jen nechválila. Dost mi tam vadí takové to typické detektivní klišé - všichni si myslí, že je to sebevražda, až na detektiva, který má o tom vlastní teorii, která se mu samozřejmě potvrzuje. Také je to poněkud zdlouhavé - abych to shrnula - ve třetí nebo čtvrté kapitole se stane vražda, následujících několik kapitol se tam jenom kecá, a potom nakonec - BUM! - vrah přijde k Rei domů, aby ji zabil dřív, než něco stačí vyžvanit.

Celkově ale mám z této knihy dobrý dojem, takže doporučuji.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.